Κάποιες αλήθειες για τις τενοντίτιδες που πρέπει να ξέρετε!

Υπάρχουν πολλά που δε γνωρίζουμε για τις τενοντίτιδες, αλλά υπάρχουν μερικές αλήθειες που πρέπει να ξέρετε:

• Η τενοντίτιδα δε βελτιώνεται με την ανάπαυση – ο πόνος μπορεί να χαλαρώσει, αλλά επιστρέφει με τη δραστηριότητα και συχνά είναι πιο επώδυνος λόγω του ότι η ανάπαυση δε βελτιώνει την ανοχή του τένοντα στη φόρτιση.
  • Αν και υπάρχουν συμπτώματα και βιοχημικά στοιχεία φλεγμονής, δε θεωρείται ότι είναι μια κλασική φλεγμονώδη κατάσταση. Αντιφλεγμονώδη μπορεί να βοηθήσουν εάν έχετε πολύ υψηλά επίπεδα πόνου, αλλά δεν είναι σαφές ποια επίδραση έχουν στους ιστούς και τα κύτταρα υπό φλεγμονή.
  • Η τενοντίτιδα μπορεί να προκληθεί από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. Ο κύριος παράγοντας είναι μια ξαφνική αλλαγή σε κάποιες δραστηριότητες οι οποίες έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά: 1) εκείνες που απαιτούν από τον τένοντα την αποθήκευση ενέργειας (δηλαδή το περπάτημα, το τρέξιμο, το άλμα) και 2) εκείνες με φορτία που συμπιέζουν τον τένοντα. Μερικοί άνθρωποι έχουν προδιάθεση λόγω της βιομηχανικής τους (π.χ. κακή ικανότητα των μυών ή αντοχής) ή συστημικούς παράγοντες (π.χ. ηλικία, εμμηνόπαυση, αυξημένη χοληστερόλη, αυξημένη ευαισθησία στον πόνο, κλπ). Άνθρωποι με προδιάθεση μπορούν να αναπτύξουν πόνο στο τένοντα ακόμη και με ανεπαίσθητες αλλαγές στη δραστηριότητά τους.
  • Η άσκηση είναι η πιο τεκμηριωμένη θεραπεία για τενοντίτιδα – οι τένοντες πρέπει να φορτιστούν σταδιακά, έτσι ώστε να μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη ανοχή στα φορτία της καθημερινότητας του κάθε ανθρώπου. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων (αλλά όχι όλες), η τενοντίτιδα δεν θα βελτιωθεί χωρίς αυτό το ζωτικό ερέθισμα της άσκησης.
  • Η τροποποίηση της φόρτισης του τένοντα είναι σημαντική για τη πορεία του πόνου και την αποκατάσταση της βλάβης του τένοντα. Αυτό συχνά περιλαμβάνει μείωση (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) των υπερβολικών φορτίων στο τένοντα και αντικατάσταση αυτών με πιο ήπιας μορφής φορτία υπό τη καθοδήγηση ενός Φυσικοθεραπευτή.
  • Η εικόνα βλάβης στην απεικόνιση (μαγνητική τομογραφία) δεν σημαίνει απαραίτητα πόνο – η εικόνα βλάβης είναι συχνή σε άτομα χωρίς πόνο. Επίσης, αν σας έχουν πει ότι έχετε «σοβαρό τραυματισμό του τένοντα» αυτό δεν σημαίνει κατ ‘ανάγκην ότι δεν θα πάτε καλύτερα ή ότι θα έχετε αρνητική έκβαση. Επίσης, γνωρίζουμε ότι ακόμη και με την καλύτερη θεραπεία (άσκηση, ενέσεις αντιφλεγμονώδεις, κλπ), η παθολογία είναι πιθανό να μην αντιστραφεί σε κάποιες περιπτώσεις. Ως εκ τούτου, οι περισσότερες θεραπείες στοχεύουν στη βελτίωση του πόνου και της λειτουργικότητας, παρά στην επούλωση των ιστών. Αυτό είναι που ενδιαφέρει και μια σωστή φυσικοθεραπευτική προσέγγιση.
  • Η τενοντίτιδα βελτιώνετε με το σωστό συνδυασμό και θεραπευτικό σχήμα παθητικών μορφών θεραπείας, όπως θεραπευτικό υπέρηχο, shockwaves, indiba μαζί με άσκηση. Η φυσικοθεραπευτική άσκηση είναι το βασικό συστατικό της θεραπείας με τις παθητικές θεραπείες να υποβοηθούν αυτή. Πολλαπλές ενέσεις αντιφλεγμονώδων, ειδικότερα, πρέπει να αποφεύγονται, καθώς συνδέονται συχνά με μια φτωχότερη έκβαση.
  • Η τενοντίτιδα ανταποκρίνεται αργά ακόμα και με τα σωστά θεραπευτικά σχήματα. Πρέπει να έχετε υπομονή, να γίνεται η σωστή άσκηση και προοδευτική φόρτιση και να αποφεύγονται οι «εύκολες λύσεις» – πάντα υπό την σωστή συνεργασία του Γιατρού και του Φυσικοθεραπευτή.
  • Η άσκηση θα πρέπει να εξατομικεύεται. Αυτό βασίζεται στα χαρακτηριστικά του πόνου και της λειτουργικότητας του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Θα πρέπει να υπάρξει προοδευτική αύξηση του φορτίου για να επιτρέψει την αποκατάσταση της λειτουργίας με σεβασμό παράλληλα στα όρια του πόνου.

Σημειώστε ότι αυτές είναι γενικές αρχές και υπάρχουν περιπτώσεις όπου παθητικές θεραπείες, συμπεριλαμβανομένων των ενέσεων και της χειρουργικής επέμβασης είναι πολύ κατάλληλες για τη διαχείριση της τενοντίτιδας. Πάντα απαιτείται σωστή συνεργασία ασθενή με Ιατρό και Φυσικοθεραπευτή με στόχο τη ποιότητα ζωής του ατόμου.
Πηγή: http://trustmephysiotherapy.com/?p=213