Ορθωτικό πέλμα και low back pain

Έρευνες επικεντρώθηκαν στην αξιολόγηση του ορθωτικού πέλματος και κατά πόσον ή όχι βοηθάνε τα πέλματα στη μείωση των συμπτωμάτων της οσφυαλγίας και με ποιον τρόπο βελτιώνουν την καθημερινή λειτουργία και την ποιότητα ζωής γενικότερα.
Πολλές μελέτες έχουν γίνει πάνω στη χρήση των ορθωτικών για τη θεραπεία της χρόνιας οσφυαλγίας, μη ειδικής αιτιολογίας, χωρίς νευρολογικά σημεία.

Η χρόνια οσφυαλγία μη ειδικής αιτιολογίας μπορεί να οφείλεται σε:
– εκφυλισμό των δίσκων
– σε μυικό σπασμό
– εκφύλιση στο δίσκο χωρίς να πιέζει νευρική ρίζα
– σύνδρομο facet, όπως η οστεοαρθρίτιδα της οσφυϊκής
– σύνδρομο ιερολαγόνιας δυσλειτουργίας
– στένωση (χωρίς πίεση νευρικής ρίζας που να ακτινοβολεί ο πόνος στο πόδι)

Η συγκεκριμένη έρευνα δεν περιλαμβάνει τους ασθενείς με τη διάγνωση της δισκοκήλης με παγίδευση νευρικής ρίζας και ενεργό ριζοπάθεια. Ομοίως, δεν υπάρχουν συμπτώματα όπως αδυναμία στο πόδι, μούδιασμα ή πτώση του ποδιού.

Μια μελέτη διερεύνησε τη χρήση ορθωτικών πελμάτων σε μια ομάδα 62 ατόμων με χρόνια μη ειδικής αιτιολογίας οσφυαλγία που προκύπτει από τραυματισμούς που σχετίζονται με την εργασία.
Στη μελέτη χωρίστηκαν τα 62 άτομα σε δύο ομάδες, σε αυτά που έλαβαν απλή φυσικοθεραπεία και σε εκείνους που έκαναν φυσικοθεραπεία και έβαλαν και ορθωτικό πέλμα.
Η φυσικοθεραπεία αποτελούνταν από ένα πρόγραμμα άσκησης 6 εβδομάδων και αναλγητικά.
Στη μελέτη διαπιστώθηκε ότι, κατά την όγδοη εβδομάδα, η ομάδα που έλαβε τόσο την απλή θεραπεία όσο και τη χρήση ορθωτικών πελμάτων σημείωσε μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με την ομάδα που έλαβε μόνο την απλή θεραπεία.
Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι η χρήση των ορθωτικών πελμάτων μπορεί να ωφελήσει πολλούς ασθενείς που παρουσιάζουν χαμηλό πόνο στη μέση, καθώς και τα άτομα που έχουν κάκωση στο πόδι όπως κάποιο διάστρεμμα αστραγάλου.
Οι ορθοπεδικοί πάτοι χρησιμοποιούνται για την μείωση των συμπτωμάτων της οσφυαλγίας σε άτομα που έχουν κάποιο είδος δυσλειτουργίας ή κάποια μυική ανισορροπία.
Τα ορθωτικά πέλματα τοποθετούνται στα παπούτσια για τη διόρθωση ενός μη φυσιολογικού βαδίσματος λόγω κάποιας παραμόρφωσης του πέλματος.

Αποτέλεσμα εικόνας για ορθωτικό πέλμα εικόνες

Μηχανικά προβλήματα στα πόδια μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον τρόπο που ο ασθενής στέκεται ή βαδίζει τα οποία με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προκαλέσουν πόνο στη μέση αλλά και σε όλη τη Σ.Σ.
Παραδείγματα παθήσεων/ προβλημάτων των ποδιών που μπορούν να οδηγήσουν σε λανθασμένη στάση του σώματος ή / και δυσχέρεια στη βάδιση περιλαμβάνουν:
– Πελματιαία απονευρωσίτιδα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιο πόνο στη φτέρνα
– Νευρίνωμα Μorton ή σύνδρομο ταρσού σηράγγων
– Ο υπερβολικός πρηνισμός ή υπτιασμός του ποδιού
Τέλος, τα ορθωτικά πέλματα μπορούν σε συνδυασμό με τη φυσικοθεραπεία να βοηθήσουν στην άμβλυνση των συμπτωμάτων της οσφυαλγίας και να καλυτερέψουν τον τρόπο και την ποιότητα ζωής των ασθενών.