Σύνδρομο απιοειδούς-φυσικοθεραπεία

Ο απιοειδής είναι ένας μικρός μυς, ο οποίος βρίσκεται βαθιά μέσα στο γλουτό πίσω από τον μείζονα γλουτιαίο μυ. Εκφύεται από το ιερό και φτάνει ως τον μείζονα τροχαντήρα του μηριαίου οστού. Κύρια δουλειά του απιοειδή είναι η έξω στροφή του ισχίου. Το ισχιακό νεύρο περνά μέσα ή κάτω από τον απιοειδή και καταλήγει έως και τα δάκτυλα των ποδιών.

Τι είναι το σύνδρομο απιοειδούς
Πρόκειται για μια δυσάρεστη κατάσταση, κατά την οποία ο συγκεκριμένος μυς κάνει σπασμό (σφίγγει) και προκαλεί έντονο πόνο στο γλουτό. Πολλές φορές, πιέζει και το ισχιακό νεύρο που περνά από μέσα του, με αποτέλεσμα να ακτινοβολείται πόνος, να υπάρχει μούδιασμα και μυρμήγκιασμα σε όλη την πορεία του ποδιού μέχρι τα δάκτυλα. Ο απιοειδής μπορεί να κάνει σπασμό, είτε από κάποιο τραυματισμό, είτε από
κάποιο πρόβλημα στην περιοχή της λεκάνης (πχ. Μια μικρή αλλαγή στη θέση του ιερού οστού).

Συμπτώματα
Έντονος, αμβλύς πόνος στην περιοχή του γλουτού
Ισχιαλγία – πόνος στην πορεία του ισχιακού νεύρου, δηλαδή στο μηρό, τη
γάμπα και τον άκρο πόδα
Πόνος στο ανέβασμα σκάλας ή ανηφόρας
Αυξανόμενος πόνος μετά από παρατεταμένο κάθισμα
Μειωμένο εύρος κίνησης στην άρθρωση του ισχίου

ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Στόχος της φυσικοθεραπείας είναι φυσικά η μείωση του πόνου και η αύξηση του εύρους κίνησης του ισχίου.
Φυσικά μέσα. Κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται τα αναλγητικά ρεύματα TENS, τα οποία τοποθετούνται τόσο στο γλουτό, όσο και κατά μήκος του ποδιού. Επίσης, εφαρμόζεται θερμοθεραπεία, είτε με θερμό επίθεμα, είτε με μηχάνημα διαθερμίας, για να χαλαρώσει το μυϊκό σπασμό και να προετοιμάσει τη μάλαξη.
Εν τω βάθει μάλαξη. Πολύ καλό αποτέλεσμα έχει η δυνατή εν τω βάθει μάλαξη του απιοειδή δια χειρός και με την χρήση ειδικού εξοπλισμού. Χαλαρώνοντας με αυτό τον τρόπο τον μυ, απελευθερώνεται και το ισχιακό νεύρο ανακουφίζοντας τον ασθενή σταδιακά από τα συμπτώματα. Με την ίδια λογική εφαρμόζεται και η λειτουργική μάλαξη, η οποία ουσιαστικά είναι πίεση με ταυτόχρονη διάταση του μυός.
Χειροπρακτική Ackermann. Ο εξειδικευμένος φυσικοθεραπευτής αξιολογεί τη θέση της λεκάνης, της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, το ιερό και διορθώνει τυχόν αποκλίσεις που υπάρχουν.
Διατάσεις. Πολύ σημαντικές είναι οι διατάσεις, τόσο του ίδιου του απιοειδή, όσο και των ισχιοκνημιαίων μυών. Ο φυσικοθεραπευτής διδάσκει το σωστό τρόπο εκτέλεσης τους στον ασθενή, ο οποίος πρέπει να της κάνει και στο σπίτι.
Ολίσθηση του ισχιακού νεύρου. Ο ασθενής επίσης διδάσκεται ασκήσεις με τις οποίες το ισχιακό νεύρο ολισθαίνει μέσα στην πορεία του και τις εκτελεί κατά τη διάρκεια των θεραπειών, αλλά και στο σπίτι.
Διατάσεις μέσα στο νερό με την χρήση τουρμπίνας (Hydrojet). Ο ασθενής έχοντας το πλεονέκτημα του ζεστού νερού και με την χρήση της δίνης του νερού, μπορεί να κάνει τις διατάσεις του και να ανακουφιστεί άμεσα από τον πόνο.

lying_piriformis_stretch

Οι εξειδικευμένοι φυσικοθεραπευτές του Physiopolis έχουν εκπαιδευτεί στις νεότερες και αποτελεσματικότερες μεθόδους φυσικοθεραπείας και αποκατάστασης και είναι δίπλα σας μέχρι την επιστροφή σας στις καθημερινές σας δραστηριότητες.