Τροχαντηρίτιδα ισχίου

Πρόκειται για άλγος  στην εξωτερική επιφάνεια του ισχίου λόγω φλεγμονής  του ορογόνου θύλακα του μείζονα τροχαντήρα. Η ορογονοθυλακίτιδα αυτή οφείλεται σε τραυματισμό της περιοχής ή σε καταπόνηση της ,λόγω υπέρχρησης.
Πολλές φορές και οι λανθασμένες φορτίσεις στον άκρο πόδα (φθορά του υποδήματος ιδιαίτερα στο πλαινό τμήμα του) ευθύνονται για την επιβάρυνση της περιοχή αυτής του ισχίου.

Κλινική εικόνα

Εκδηλώνεται με καυσώδη πόνο στην έξω επιφάνεια του ισχίου, ο οποίος επιδεινώνεται όταν ο ασθενής ξαπλώσει πάνω στο πάσχον άκρο, περπατήσει μεγάλες αποστάσεις ή ανέβει σκαλοπάτια. Εντοπίζεται ευαισθησία κατά την ψηλάφηση του μείζονα τροχαντήρα και όταν ο ασθενής καλεσθεί να απάγει το πάσχον ισχίο του ενάντια σε αντίσταση.

Η αντιμετώπιση ειναι  συντηρητική με προτροπή αποφυγής κάθε κίνησης που επιδεινώνει ή αναπαράγει τα συμπτώματα, όπως παρατεταμένη βάδιση, ορθοστασία και γενικά ο,τιδήποτε περιέχει τριβή της περιοχής.

Φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση

Αρχικά εφαρμόζουμε κρυοθεραπεία. Ακολουθούν  θεραπευτικά φυσικά μέσα όπως υπέρηχος για τη μείωση των συμπτωμάτων της φλεγμονής, laser σάρωσης για την επίσπευση της διαδικασίας της επούλωσης των ιστών, ηλεκτροθεραπεία (tens) για τη μείωση του πόνου, taping, διατατικές ασκήσεις και κατασκευή ορθωτικού πέλματος. Σε περίπτωση κατά την οποία εμφανισθούν ακτινογραφικά ασβεστώσεις, χρησιμοποιούμε  shockwave therapy (κρουστικά κύματα). Όταν φύγει ο πόνος μπορεί να ξεκινήσει ο ασθενής ασκήσεις ενδυνάμωσης με προοδευτική αντίσταση για την απαγωγή του ισχίου, αλλά και ενδυνάμωση όλων των μυικών ομάδων, οι οποίες  αποσκοπούν στη βελτίωση της αντοχής, της δύναμης, της ελαστικότητας και του συντονισμού. Τέλος, είναι σημαντικό σταδιακά να επανέρχεται στις καθημερινές λειτουργικές του δραστηριότητες για να αποκτήσει  καλή ποιότητα ζωής.