Νεύρωμα morton – φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση

Μιλώντας για νεύρωμα εννοούμε την πάχυνση ενός νεύρου, που μπορεί να συμβεί σε διάφορα σημεία του σώματος. Το νεύρωμα Morton, ωστόσο, αφορά τον άκρο πόδα και συγκεκριμένα το νεύρο που διέρχεται μεταξύ του 3ου και του 4ου μεταταρσίου και φτάνει μέχρι τα αντίστοιχα δάκτυλα.
Το νεύρο συμπιέζεται κι ερεθίζεται μεταξύ των κεφαλών των μεταταρσίων, με αποτέλεσμα να παχαίνει ο ιστός που βρίσκεται γύρω του.
Προδιαθεσικοί παράγοντες..
Οτιδήποτε πιέζει το πόδι και κατά συνέπεια το νεύρο, μπορεί να προκαλέσει νεύρωμα Morton. Πιο συγκεκριμένα, έχει παρατηρηθεί ότι ευθύνονται:

• Τα λάθος υποδήματα. Ψηλοτάκουνα παπούτσια, πολύ σφιχτά ή με κακή εφαρμογή στο πόδι μπορούν να προκαλέσουν συμπίεση στις κεφαλές των μεταταρσίων
  • Ανατομικά προβλήματα στον άκρο πόδα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται η πλατυποδία ή αυξημένη ποδική καμάρα, σφυροδακτυλία, κάλοι κα.
  • Συγκεκριμένα αθλήματα. Για παράδειγμα, το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων που μπορεί να οδηγήσει το πόδι σε επαναλαμβανόμενους τραυματισμούς ή αθλήματα όπως το σκι στο οποίο χρησιμοποιούνται πολύ σφιχτά παπούτσια

Συμπτώματα..
Με την ανάπτυξη του νευρώματος Morton εμφανίζονται τα εξής συμπτώματα:

• Πόνος ανάμεσα στο 3ο και 4ο μετατάρσιο και τα αντίστοιχα δάκτυλα
  • Μυρμήγκιασμα, μούδιασμα ή αίσθημα καψίματος
  • Αίσθηση ότι κάτι υπάρχει ανάμεσα στις κεφαλές των μεταταρσίων ή στο παπούτσι/κάλτσα

Τα συμπτώματα ξεκινούν σταδιακά και στην αρχή υποχωρούν όταν ο ασθενής βγάζει το παπούτσι του και ξεκουράζει το πόδι. Όσο το νεύρωμα αναπτύσσεται, τα συμπτώματα εγκαθίστανται και χειροτερεύουν και μπορεί να επιμένουν ακόμα και για ημέρες ή εβδομάδες.
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Στόχος της αποκατάστασης είναι η μείωση των συμπτωμάτων και η αποσυμπίεση του νεύρου βασιζόμενοι στις ανάγκες του κάθε ασθενή.
Με βάση αυτά ο φυσικοθεραπευτής ακολουθεί τα εξής βήματα:

• Χρήση φυσικών μέσων για μείωση του πόνου και της φλεγμονής του νεύρου. Κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται ο υπέρηχος, η ηλεκτροθεραπεία και ο πάγος.
  • Μάλαξη για χαλάρωση των μυϊκών σπασμών που έχουν δημιουργηθεί τόσο στον άκρο πόδα, όσο και στους μύες της κνήμης. Οι μυϊκοί αυτοί σπασμοί συνηθίζονται  λόγω του λάθους τρόπου βαδίσματος και προστατευτικά (ακούσια) από τον ασθενή για να προστατευτεί από άλλα προβλήματα.
  • Τεχνικές manual therapy. Χρησιμοποιούνται τεχνικές κινητοποίησης των μεταταρσίων για αποσυμφόρηση του νεύρου.
  • Πελματογράφημα και ορθωτικά πέλματα. Κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία πάτων προσαρμοσμένων στο κάθε άτομο για να εξομαλύνει τις ανατομικές ανωμαλίες του άκρου πόδα και να μειώνει τη φόρτιση στο σημείο που βρίσκεται το νεύρωμα.

Όσο ταχύτερη και πιο έγκαιρη είναι η αποκατάσταση, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα για τον ασθενή.