ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΡΕΣ

    1024 1024 physiopolis physiopolis

    Άγχος και στρες, γρήγοροι ρυθμοί, καθιστή εργασία συγκαταλέγονται στις αιτίες πρόκλησης ενός συχνού συνδρόμου, το αυχενικό σύνδρομο. Το αυχενικό σύνδρομο φαίνεται ότι επηρεάζει 7 στα 10 άτομα και 1 στα 6 εμφανίζουν χρόνιο πόνο στον αυχένα. Η αντιμετώπιση του είναι αναγκαία καθώς μπορεί να χειροτερέψει και να γίνει μόνιμο πρόβλημα.

    Τα συμπτώματα της πάθησης ποικίλουν, πιο συγκεκριμένα πόνοι στον αυχένα και κεφαλαλγία, κυρίως στην ινιακή χώρα, πόνοι στην έκταση του αυχένα, οι οποίοι συχνά συνδέονται με καταθλιπτική διάθεση, διαταραχές ύπνου και κεφαλαλγία. Ο πόνος που παρατηρείται αναφέρεται σαν ενόχληση κατά την εκτέλεση συγκεκριμένων κινήσεων, σαν πόνος ηρεμίας ή σαν ενόχληση που παρουσιάζεται κυρίως τις βραδινές ώρες, όταν ο ασθενής προσπαθεί να κοιμηθεί. Συχνή είναι η εμφάνιση μουδιάσματος ή καύσου, που ξεκινάει από τον αυχένα ως το χέρι. Η ένταση του αυχένα πολλές φορές οφείλεται στην ψυχική ένταση που νιώθουμε. Όταν είμαστε πιεσμένοι, το σώμα παραμένει σφικτό και αποτυπώνει αυτή την πίεση. Ο αυχενικός πόνος πυροδοτείται ή επιδεινώνεται λόγω ψυχολογικών και συναισθηματικών παραγόντων. Για παράδειγμα, μπορεί αρχικά να πονάμε λόγω κάποιου τραυματισμού, αλλά ο πόνος μπορεί να επιμείνει μακροπρόθεσμα, ακόμα και μετά την επούλωση του τραύματος, καθώς συσσωρεύεται το στρες. Το γεγονός ότι το τραύμα έχει αποκατασταθεί και ο πόνος είναι ψυχολογικός, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Όσο περισσότερο αγνοούμε τον πόνο και περιμένουμε να περάσει από μόνος του, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να μονιμοποιηθεί.

    Στην  αντιμετώπιση της πάθησης συμπεριλαμβάνονται διατάσεις και ασκήσεις για τον αυχένα, οι τακτικές ασκήσεις μπορούν να χαλαρώσουν τους μυς και να κάνουν τον αυχένα ξανά εύκαμπτο. Επιπρόσθετα,  με την εκγύμναση εκκρίνονται ενδορφίνες που απαλύνουν τον αντιλαμβανόμενο πόνο και ανεβάζουν την διάθεση σε συνδυασμό με την μάλαξη τα αποτελέσματα είναι ευδιάκριτα. Η ψυχοθεραπεία και ο διαλογισμός βοηθάνε στην αποφόρτιση από το στρες και στην υιοθέτηση υγιών μοτίβων και συμπεριφορών. Έτσι το άτομο μαθαίνει να διαχειρίζεται τα δύσκολα συναισθήματα, ώστε να μην μετατρέπονται σε σωματικό πόνο.